Wiosenne podglądanie przyrody

Na zaprzyjaźnionych blogach rodzinnych coraz bardziej czuć wiosnę. Mali i duzi nie mogą się doczekać na ciepło i wybuch zieloności. Kiełkujące rośliny, tulipany na straganach i pączki na drzewach pobudzają wyobraźnię oraz działania okołoogródkowe. W ślad za nimi idą eksperymenty i wiedza przyrodnicza – ile rodzin, tyle pomysłów.

Pierwsze wysiewy opanowały blog Nasza Szkoła Domowa. Poza pracami ogrodniczymi, nam bardzo przypadły do gustu pomysły na donice z kartonów po mleku i szklarnie z jednorazowych opakowań spożywczych. Musimy to wypróbować! Ten blog to kopalnia wiedzy – czytamy i korzystamy z przyjemnością.

inspekcja inspektów

 

O sortowaniu, sadzeniu i obserwacjach fasolek w asyście Kastora napisała Mama Tosi z bloga IGranie z Tosią. Jeden post o dobrej zabawie, a w między czasie przemycona przyroda, historia, liczenie, trochę ćwiczeń z integracji sensorycznej i wspólne czytanie (czyli to, co czytoczary lubią najbardziej). Bardzo polecamy tę lekturę!

 

Od drugiego „końca przyrodniczego” do pracy zabrały się czytoczary. Wszystko zaczęło się od pięknego bukietu tulipanów, które zwiędły i zaczęły gubić płatki. Przypadkiem okazało się, że to idealny początek badań nad budową kwiatów. Warto przeczytać i dodatkowo zastanowić się nad tym, jak bardzo trzeba uważać, żeby fajna zabawa nie stała się wmuszaną nauką.

budowa kwiatu kolaż2

Wiosna pcha się drzwiami i oknami. To rewelacyjny moment, żeby wspólnie zacząć badać przyrodę. Zabawa przenika się z nauką, a sianie, sadzenie i obserwowanie rosnących roślin to coś, co wciąga większość Dużych i Małych.

P.S. Przy okazji polecamy lekturze blogi, współpracujące przy projekcie „mały przyrodnik”

 

Małgosia Czytoczarująca – mama Antka i Oli; główna pomysłodawczyni scenariuszy zajęć Szalonych Naukowców; autorka książeczki Przyroda w zagadkach Wydawnictwa Edgard.
Członek Stowarzyszenia Montessori bez Granic.

1 Trackback / Pingback

  1. Spacer dobrze nam zrobi | CZYTOCZARY

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*